Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, ormangülü içeren gıda ürünlerinin sağlığa zararlı olduğuna dikkati çekti. Yaylalarda ve ormanlık alanlarda doğal olarak yetişen ormangülünün, özellikle Doğu Karadeniz ve İç Anadolu'nun bazı yörelerinde bilinçsizce tüketildiği biliniyor.

Bakanlık yetkilileri, ormangülü nektarından yapılan balın ve bitkinin çay olarak demlenip içilmesinin ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini vurguladı. Halk arasında "deli bal" olarak bilinen ve ormangülü poleninden üretilen balın tüketimi sonrası baş dönmesi, mide bulantısı ve kalp ritmi bozuklukları görülebiliyor.

Özellikle kırsal kesimde yaşayan ailelerin dikkatli olması gerektiği belirtilen uyarıda, arıcılara da üretim alanlarını kontrol etme çağrısı yapıldı. Anadolu'nun pek çok yöresinde geleneksel olarak kullanılan bitkisel ürünlerde bilinçli tüketimin önemine vurgu yapan bakanlık, şüpheli ürünlerin tüketilmemesini istedi.

Vatandaşların pazardan veya tanımadıkları kaynaklardan aldıkları bal ve bitki çaylarında dikkatli olmaları, herhangi bir rahatsızlık durumunda en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları öneriliyor.