Suriye sınırındaki Kilis'te son günlerde motosikletle tehlikeli manevra yapan sürücüler, trafik ekiplerinin radarına takıldı. Kent merkezinde özellikle akşam saatlerinde tek teker üzerinde giden, direksiyon tutmadan seyreden ve yüksek hızda akrobasi yapan motosikletliler hem kendi hem de diğer sürücülerin hayatını riske atıyordu.
Kilis İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, artan şikayetler üzerine harekete geçti. Kent genelinde yapılan denetimler sırasında Karayolları Trafik Kanunu'na aykırı davranışlar sergileyen motosiklet sürücüleri tespit edildi. Ekipler, özellikle gençlerin tehlikeli hareketlerini yakından takip etti.
Yapılan uygulamada kurallara uymayan sürücülere ağır yaptırımlar uygulandı. Denetimlerde toplam 138 bin 500 lira idari para cezası kesilen sürücülere ayrıca trafik güvenliği konusunda uyarılarda bulunuldu. Emniyet yetkilileri, bu tür denetimlerin düzenli olarak sürdürüleceğini ve trafik kurallarına uymayan sürücülere tolerans gösterilmeyeceğini bildirdi.
Kentte yaşayan vatandaşlar ise yapılan uygulamayı memnuniyetle karşıladıklarını, özellikle çocuklu ailelerin trafikte rahat edemediklerini dile getirdi. Yetkililerin aldığı önlemlerle birlikte Kilis'te trafik güvenliğinin artması bekleniyor.




