Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, iklim değişikliği ve enerji geleceği konusunda önemli açıklamalarda bulundu. Kurum, gelecek on yılın sadece Türkiye için değil, tüm dünya için enerji kaynaklarının ve sistemlerinin yeniden düzenleneceği bir çağ olacağını söyledi.

Bakan Kurum, bu yıl kasım ayında Antalya'nın ev sahipliği yapacağı COP31 İklim Zirvesi'nin ülkemiz açısından tarihi bir fırsat olduğunu dile getirdi. Zirvede Türkiye'nin güneş, rüzgar ve hidroelektrik gibi yenilenebilir enerji kaynaklarındaki atılımları ile enerji dönüşümündeki kararlılığının dünya kamuoyuna sunulacağını belirtti.

Anadolu topraklarının güneş ve rüzgar potansiyeli başta olmak üzere zengin enerji kaynaklarına sahip olduğunu hatırlatan Kurum, yerli ve yenilikçi teknolojilerle bu potansiyelin değerlendirilmesinin ulusal hedefler arasında olduğunu vurguladı. COP31'in sadece bir zirve değil, Türkiye'nin yeşil geleceğe olan inancının somut göstergesi olacağını ifade etti.

Antalya'da yapılacak zirvenin yerel ekonomiye ve bölgeye de katkı sağlaması bekleniyor. Uluslararası katılımın yanı sıra, Anadolu'nun dört bir yanından çiftçi, sanayici ve yerel yöneticilerin de sürece dahil edileceği aktarıldı.