Adalet Bakanlığı, organize suç örgütleriyle mücadelede yeni bir adım attı. Bakan Gürlek'in imzasıyla 81 ilin adli makamlarına gönderilen genelge, şehirlerde yapılanan ve gençleri istismar eden çetelere karşı kapsamlı bir mücadele başlatılmasını öngörüyor.
Genelgeye göre, özellikle sosyal medya üzerinden suç propagandası yapan, gençleri kandırarak örgütlerine çeken gruplar mercek altına alınacak. Haraç, tehdit, yağma ve silahlı eylemlerle vatandaşların huzurunu kaçıran bu yapılanmalara yönelik adli süreçler daha hızlı ve etkin yürütülecek.
Anadolu'nun dört bir yanında, büyük şehirlerden küçük ilçelere kadar gençlerin organize suçlara bulaştırılması son yıllarda artan bir sorun haline gelmişti. Bakanlık genelgesiyle, bu tür örgütlerin kökünün kazınması ve ailelerin evlatlarını kaybetmemesi hedefleniyor.
Adli makamların topyekün harekete geçmesiyle birlikte, sokakta, mahallede halkı tedirgin eden bu yapılar çökertilecek. Genelgede, dosyaların takibinden yargılama süreçlerine kadar tüm aşamalarda hassasiyet gösterilmesi isteniyor.




